Зарубіжна література 7А, 7Б

8 клас


1.    Веди (огляд)
2.    Біблія. Старий Заповіт (Створення світу. Каїн і Авель. 10 заповідей).
Новий Заповіт (Євангеліє – 2-3 розділи за вибором учителя) 
3. Коран (огляд)
4.  Міфи троянського циклу. "Троя", "Паріс викрадає Єлену", "Облога Трої", "Смерть Ахілла", "Троянський кінь" (2-3 за вибором учителя)
5.  Гомер «Іліада» (огляд). «Двобій Ахілла і Гектора» (пісня 22, вірші140–410),
«Пріам у Ахілла» (пісня 24, вірші 470–670)
6.  Тіртей  «Добре вмирати тому…» (вірш)
7.  Сапфо  «До Афродіти» («Барвношатна владарко, Афродіто…). (вірш)
8.  Есхіл  «Прометей закутий» (трагедія)
9.  Публій Вергілій Марон «Енеїда» (огляд, 1-2 уривки за вибором учителя) (поема)
10.               Квінт Горацій Флакк «До Мельпомени» («Мій пам’ятник стоїть…») (вірш)
11.               Публій Овідій Назон  «Сумні елегії» («Життя поета» (IV, 10)) (вірш); «Метаморфози» (огляд).
12.               Лі Бо «Печаль на яшмовому ганку», «Призахідне сонце навіює думки про гори», «Сосна біля південної галереї» (1-2 вірша за вибором учителя). 
13.               Ду Фу «Пісня про хліб і шовк», «Весняний краєвид», «Подорожуючи, вночі описую почуття» (1-2 вірша за вибором учителя
14. Омар Хайям Рубаї. 
15. «Пісня про Роланда» (X ст.) (2-3 розділи за вибором учителя).   16. Аліг’єрі Данте. Сонет 11 («В своїх очах вона несе кохання…»)
17.  Франческо Петрарка. Сонети № 61, 132. 
18.  Вільям Шекспір. Сонети № 66, 116, 130. «Ромео і Джульєтта» (трагедія) 
19. Мігель де Сервантес Сааведра «Дон Кіхот»  I частина (огляд, 2-3 розділи за вибором учителя)
20. Луїс де Гонгора-і-Арготе «Галерник» або Джонн Донн «Щоб мучить мене…» (1 вірш за вибором учителя
21. Мольєр  «Міщанин-шляхтич» (комедія)
22.  Антуан де Сент-Екзюпері «Маленький принц» (казка-притча)
23.  1-2 твори за вибором учнів і вчителя:
Річард Бах «Чайка Джонатан Лівінгстон» (повість)
Барбара Космовська «Буба», «Буба: мертвий сезон» (повість)
Марина Аромштам «Коли відпочивають янголи» (повість)
Для вивчення напам’ять
       Омар Хайям (2-3 рубаї за вибором учня)
       Ф. Петрарка (сонет за вибором учнів)
       В. Шекспір (сонет за вибором учнів) 

15.04.20 р.

А.Азімов "Фах". Роздуми про майбутнє людини і людства. Образ Джорджа Плейтена

Людина, яка власним життям продемонструвала вдале поєднання вченого і майстра художнього слова, сприяла становленню й розвитку жанру наукової фантастики у США. 
Знайомство з письменником

Анкета фантастичного твору "Фах"






Домашнє завдання
1. Запишіть найголовніші факти із анкети твору;

2. Читаємо скорочено “Мандрівний замок Хаула” Діана Вінн Джонс (посилання на матеріал https://dovidka.biz.ua/mandrivniy-zamok-haula-skorocheno/ )

3. За бажанням подивіться повнометражний аніме-фільм "Мандрівний замок Хаула".


08.05.20 р
В чарівній крамниці англійського фантаста. Герберт Уелллс. Новела «Чарівна крамниця»


«Літературна розминка»: як ви гадаєте, чому фантастична література користується такою популярністю серед читачів? Можливо, відповісти вам на це запитання допоможе визначення фантастики як  літературного жанру. ( Таблиця «Фантастика»).
Вигадане, неймовірне, химерне
ФАНТАСТИКА (гр. Phantastike – мистецтво уявляти)
1. Різновид художньої літератури (жанр фантастики).
2. Спосіб художнього творення, в основі якого лежить нереальне, уявне, чарівне, надприродне.
Фантастичне – це плід уяви й вигадки автора, спосіб вираження його думок і прагнень.
У фольклорі
чарівні казки (чарівні предмети, чарівні події, чарівні герої).
У міфології
бог ілюзій Фантаз (брат бога сну Морфея), підземне царство (Тартар, Аїд), дивні чудовиська (Цербер, Тифон, медуза Горгона, Сцила і Харибда, лернейська гідра тощо).
У літературі
художні твори, в яких неймовірне зображається як дійсне, а дійсне – як неймовірне.


Фентезі
використання казкової фантастики: разом із реальними героями діють чарівники, відьми, події незвичайні, предмети чарівні
Наукова фантастика
художній прогноз майбутнього; опис вигаданих наукових відкриттів; суперечності розвитку науки та існування людства; широке використання наукових термінів, неологізмів.



Літературне досьє Герберта Уеллса (колективна робота):
* країна, яку представляє – Англія;
* літературні титули – класик наукової фантастики, письменник-гуманіст (під час Першої світової війни проголосив гасло: «Війна проти війни»);
* література, яку представляє – науково-фантастична (футуристична, антиутопія), фентезі, соціально-побутова проза;
* «літературний батько» – Жуль Верн;
* літературні жанри – оповідання, новела, роман;
* найвідоміші твори – «Машина часу», «Острів доктора Моро», «Війна світів», «Людина-невидимка»;
*основна проблема творчості – людина та її цінності в технократичному суспільстві.

      Заповнення таблиці «Композиція новели «Чарівна крамниця».

Експозиція
Крамниця — міраж
Зав'язка
Джип підвів батька до вітрини
Розвиток дії
Огляд чарівних речей. Фокуси продав­ця. Марні спроби розбещеного хлопчи­ка. Товари для Джипа. Огляд виставки.
Кульмінація
Зникнення хлопчика
Розв'язка
Диво для Джипа продовжується вдома, батькові ж воно недоступне

Письмова робота:
Випишіть у дві колонки "Реальне/Фантастичне", що зустрілося вам у творі.

Домашнє завдання
1. Виконайте тест до 18:00, час обмежений - 20 хв., спроб - 1, зараховується перша оцінка, яку ви отримуєте після першого проходження тесту, посилання на тест залишу нижче.
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=953728
2. Напишіть два аналізи "Сприйняття подій батьком" і "Сприйняття подій сином" (за новелою "Чарівна крамниця");
3. Читаємо новелу Рюноске Акутагави "Павутинка" (посилання залишу нижче);

24.04.20р
Тема уроку: 
Образи дівчат, їх динаміка (Сью, Джонсі). Особливості художньої мови новели, розповідач.


1.     Перевір свої знання (письмово, час виконання 15 хв.):

1.     Район, де знімали кімнату Сью та Джонсі, розташувався:
А) на захід від площі Вашінгтона;
Б) у передмісті Нью-Йорка;
В) на схід від Манхеттена.

2. Студія Сью та Джонсі містилася:
А) на першому поверсі;
Б) на третьому поверсі;
В) на горищі.

3. Де познайомилися дівчата-художниці:
А) у ресторані;
Б) на художній виставці;
В) у невеличкому курортному містечку.

4. Що НЕ обєднувало художниць:
А) погляди на мистецтво;
Б) погляди на крислаті капелюхи;
В) погляди на салат із листя цикорію;
Г) погляди на широкі рукави.

5. «…пришелець почав бродити по колонії, торкаючись то одного, то другого своїми крижаними пальцями». Це –
А) містер Берман;
Б) містер Незнайомиць;
В) містер Пневмонія.

6. Який краєвид відкривався із вікна студії художниць:
А) глуха стіна сусіднього будинку;
Б) глуха стіна фабрики вакси;
В) глуха стіна високого паркану.

7. Хто давав Джонсі один шанс із десяти на одужання:
А) Берман;
Б) лікар;
В) Сью.

8. Про що просила Сью старого Бермана:
А) позичити їм гроші;
Б) позувати для її картин;
В) вмовити Джонсі боротися за життя.

9. Коли Джонсі вирішила боротися за життя, вона попросила зїсти:
А) смажену курку;
Б) смажену картоплю;
В) бульйон.

10. Який шедевр намалював Берман:
А) Неаполітанську затоку;
Б) портрет Джонсі;
В) останній листок плюща.

11. Скільки днів хворів старий художник:
А) один;
Б два;
В) три.

12. Яку фарбу НЕ використовував Берман, малюючи свій шедевр:
А) коричневу;
Б) зелену;
В) жовту.

2. Добери епітети до поняття «дружба». Запиши їх.


3. ТЕОРІЯ ЛІТЕРАТУРИ
Оповідачособа, вигадана автором, від імені якої в художньому творі автор оповідає про події та людей.
Розповідач — різновид літературного суб’єкта, вимислена автором особа, від імені якої в епічному творі він веде розповідь про події та людей, з допомогою якої формується весь уявний світ літературного твору. Розповідач — літературна постать, котра, як правило, є водночас автором і персонажем. 


4.Порівняй та запиши до таблиці спільні та відмінні риси Сью та Джонсі.

Сью
Спільне
Джонсі






















ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 
1)Творче завдання.  Твір-роздум "Чи здійснилася мрія старого Бермана? (за новелою "Останній листок") обсяг: одна сторінка зошита;
2) Читаємо повністю новелу Г. Дж. Уеллса "Чарівна крамниця" (посилання на новелу https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=610 );



10.04.20 р.
ТЕМА УРОКУ:  СПЕЦИФІКА РОЗКРИТТЯ ОБРАЗУ БЕРМАНА
Слово вчителя
У світі живе багато людей. Не кожен може зробити якесь велике відкриття для людства, створити шедевр мистецтва, здійснити подвиг. Але кожен зобов’язаний завжди залишатися людиною, плекати в собі кращі якості душі і, врешті-решт, створити свій власний шедевр, навіть якщо він буде корисним для однієї людини чи для самого себе. Сьогодні ми спробуємо дослідити Людину у її найпрекраснішому вияві.


Словникова робота ЗАПИШІТЬ У ЗОШИТАХ
Шедевр – 1. Символ достатку (в новелі)
                  2. Визначний твір мистецтва
                  3. Світ Добра, Щирості, Любові
Плющ – (в античній міфології) – символ безсмертя та буяння життя
Листя – людське життя
Листок плюща, намальований Берманом, - символ щирості людського серця, здатного творити добро.

Слово вчителя 
Джонсі втратила любов до життя, поступилася слабкодухості, а своїм життям за це заплатив Берман. Сьогодні він стане героєм нашого уроку.
Слово вчителя. На сьогоднішньому уроці ми дізнаємося, в чому була унікальність Бермана, які риси характеру він мав, навчимося вдивлятися в людину. Яким є перше враження від персонажа? Назвіть ключові слова:
·    Типовий невдаха
·    Лузер
·    Бридкий старий буркотун
·    Пияка
·  Дивиться на себе як на пса-охоронця, що спеціально захищає художниць

Але це хибне враження. Сутність людини, її душа невловимі. Тому важливо вчитися бачити не тільки очима, а й серцем. Відкрийте свої серця до сприймання історії про справжню людину – готову до самопожертви заради ближнього.
Обирання епіграфа до уроку (цитатна доріжка):
·        Краща у світі мета – бути хорошою людиною (Цицерон)
·        Перлина любить ховатися в непоказній оболонці (японське прислів’я)
·  Я не знаю вищого подвигу, аніж подати руку занепалому духом (М.Гоголь)
·     Голос краси звучить тихо: його вловлюють лише найчутливіші вуха (Ф.Ніцше)
·        І серед людей більше копій, ніж оригіналів (П.Пікассо)
·     Треба бути людиною, незважаючи на всю жорстокість навколишнього світу, і це важливо (О.Генрі)
·    Бути людиною – означає відчувати, що ти за все відповідаєш (А. де Сент-Екзюпері)
·        Байдужість – це найбільша жорстокість (Т.Вознюк)
Характеристика образу Бермана
ПИСЬМОВО
а) Місце героя в художньому творі
(Усна зв’язна розповідь учнів про роль і місце образу Бермана в новелі)
б) Зовнішність героя
·        Знайдіть у тексті опис Бермана. Прочитайте його виразно. Які деталі впали вам в око?
·        У Бермана – «тіло карлика». Чи можемо ми сказати, що в невдахи-художника і душа карлика?
·        Чи випадково в новелі згадується скульптура Мікеланджело «Мойсей».

Коментар. Завжди привертала увагу митців постать вождя ізраїльського народу пророка Мойсея, що ціною неймовірних зусиль і страждань вивів свій люд з єгипетської неволі. Геніальний митець Мікеланджело зобразив пророка в останній період його життя. Духовний наставник народу, проводир нації був зневажений, вигнаний, побитий камінням власним народом, хоч усе життя поклав на його спасіння. Лише після смерті Мойсея народ Ізраїлю віддасть йому належне. Минають тисячоліття, а ми й досі захоплюємося трагічною величчю саможертовного подвигу титана-пророка Мойсея в ім’я народу, співчуваємо йому як людині, котра на довгому життєвому шляху зазнала також гіркоти невдач, зневіру і розпач.

 Якого кольору може бути добро?
З перелічених якостей людей підкресліть, аргументуючи свій вибір, ті, що були притаманні героєві:

Вміння співчувати
Мудрість
Миролюбність
Почуття власної гідності
Обов’язковість
Доброта
Терпимість
Витримка
Вміння прощати
Небайдужість
Почуття відповідальності
Дисциплінованість
Правдивість
Ініціативність
Доброзичливість
Веселість
Мужність
Скромність
Вміння працювати в колективі
Сміливість
Щедрість
Цілеспрямованість
Слухняність
Надійність
Готовність до самопожертви
Тактовність
Чесність
Вірність
Чуйність
Милосердя
  • Оберіть з переліку 5 якостей, що найбільше подобаються в людях.
  •  Оберіть 5 якостей, які б хотіли мати ви.
  • Чи потрібні людям такі якості, як доброта, совість, чесність, справедливість, скромність, тобто риси, що вважаються духовними  і народжуються в душі людини?
  •  Які риси характеру заважають побачити в Бермані прекрасну людину?


Домашня робота учнів: заповнення таблиці «Риси характеру Бермана»
Позитивні риси характеру
Негативні риси характеру




ТЕМА УРОКУ:  НОВЕЛА ТА ЇЇ  РІЗНОВИДИ. 
О. ГЕНРІ "ОСТАННІЙ ЛИСТОК"

ПРАЦЮЄМО ЗА НОВИМ ПІДРУЧНИКОМ ІЗ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ 2017 РОКУ АВТОР: ВОЛОЩУК 

Що ж таке новела?
Словничок Новела (італ. novella, від латин, novellas — новітній) — невеликий за обсягом прозовий твір про незвичайну життєву подію з динамічним, напруженим сюжетом та несподіваним фіналом.

Новелам властиві лаконізм, яскравість і влучність художніх засобів, зведення до мінімуму кількості персонажів. Автори концентрують увагу на змалюванні незвичайних життєвих обставин, в які потрапили головні герої, на висвітленні їхніх настроїв і переживань.
ПЕРЕМАЛЮЙТЕ У ЗОШИТИ ТАБЛИЦЮ


«Останній листок» — одна з найзворушливіших і найвідоміших новел О. Генрі. Це історія справжньої дружби і самопожертви. Вперше її було надруковано у збірці «Палаючий світильник» (1907 рік).

!ПЕРЕГЛЯНЬТЕ ВІДЕО!


Чи уважний ти читач? Твір входить у нашу свідомість здебільшого не описаними подіями та образами, а враженнями від прочитаного. Часто запам’ятовується якась деталь, вона може стати символом твору. Ми зараз перевіримо, чи уважні ви читачі, чи приділяєте увагу художнім деталям. Пропоную вам вставити пропущені слова в речення.
У невеличкому районі на захід від площі Вашингтона вулиці просто __________ й розбились на вузькі смужки, що називаються _______________. Отож люди __________ незабаром налетіли в старий чудернацький Гринвіч-Вілідж у пошуках вікон, що виходять на __________, голандських мансард і __________ квартирної платні. Вони познайомилися за табльдотом і побачили, що їхні погляди на __________, салат з листя _________ та широкі модні__________ цілком ___________, і вирішили найняти спільну студію. Це було в ______________. А в ____________ невидимий прибулець, якого лікарі називають ______________, почав бродити по колонії. Джоні лежала на … ліжку, дивлячись … на глуху _________ сусіднього мурованого будинку. Старезний __________ із шишкуватим стовбуром та підгнилим корінням видряпався, звиваючись до половини цієї стіни.

ДАЙТЕ письмово ВІДПОВІДЬ НА ЗАПИТАННЯ
1.     Чому люди мистецтва оселялися в цьому кварталі?
2.     Назвіть дійових осіб твору.
3.     Що їх об’єднує? Зверніться до тексту.
4.     Чому героями твору стали люди мистецтва?
5.     З якою метою Джонсі рахує листя плюща? Чому вона порівняла своє життя з листом осіннього плюща? 
6.     З якою метою Бермана було запрошено до помешкання дівчат?
7. Чому Берман мріє намалювати шедевр?  

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 

1. ПІДРУЧНИК СТ. 236 ЗАВДАННЯ №9 ТВОРЧА ЛАБОРАТОРІЯ. НАПИШІТЬ ТВІР НА ТЕМУ "ДИВА, ЯКІ ТВОРИТЬ ЗВИЧАЙНА ЛЮДЯНІСТЬ (ЗА НОВЕЛОЮ О. ГЕНРІ "ОСТАННІЙ ЛИСТОК)" 

!КІЛЬКІСТЬ СТОРІНОК 1,5-2,0!

2. ВИКОНАЙТЕ ТЕСТ 

кількість спроб 2

Немає коментарів:

Дописати коментар