28.05.20 р.
Список літератури: Що читати влітку учням 6 класу
Календарно-обрядові пісні:
«У ржі на межі», «Ой бiжить, біжить мала дівчина», «Проведу я русалочки до бору» (русальні); «Заплету віночок», «Ой вінку мій, вінку», «Купайло, Купайло!» (купальські); «Маяло житечко, маяло», «Там у полі криниченька» (жниварські) — на вибір. Пісні зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая любить», «Засівна», «Нова радість стала», «Добрий вечір тобі, пане господарю!», «Щедрик, щедрик, щедрівочка», «Ой весна, весна — днем красна», «Ой кувала зозуленька», «А в кривого танця», «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну, люлі, дитя, спать».
Пісні літературного походження:
«Ще не вмерла України…» П. ЧУБИНСЬКОГО і М. ВЕРБИЦЬКОГО,
«Ой, у лузі червона калина похилилася» С. ЧАРНЕЦЬКОГО і Г. ТРУХА,
Микола ВОРОНИЙ. «Євшан-зілля»,
Тарас ШЕВЧЕНКО. «Думка», «Іван Підкова».
Володимир РУТКІВСЬКИЙ. «Джури козака Швайки».
Я і світ:
Леся УКРАЇНКА. «Мрії», «Як дитиною, бувало…», «Тиша морська»,
Володимир ВИННИЧЕНКО. «Федько-халамидник»,
Станіслав ЧЕРНІЛЕВСЬКИЙ. «Теплота родинного інтиму…», «Забула внучка в баби черевички…»,
Ірина ЖИЛЕНКО. «Жар-Птиця», «Підкова», «Гном у буфеті»,
Ігор КАЛИНЕЦЬ. «Стежечка», «Блискавка», «Веселка», «Криничка», «Дим»
Емма АНДІЄВСЬКА. «Казка про яян», «Говорюща риба»/
Пригоди і романтика:
Всеволод НЕСТАЙКО. «Тореадори з Васюківки»,
Ярослав СТЕЛЬМАХ. «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера»,
Леся ВОРОНИНА. «Таємне Товариство боягузів, або засіб від переляку № 9».
Гумористичні твори:
Леонід ГЛІБОВ. «Щука», «Муха і Бджола», «Жаба і Віл»,
Степан РУДАНСЬКИЙ. «Добре торгувалось», «Запорожці у короля»,
Павло ГЛАЗОВИЙ.«Еволюція», «Найважча роль», «Заморські гості», «Похвала».
21.05.20 р.
Назва вірша
|
Уривок
|
1. «Садок вишневий коло хати»
|
а) Я йду, іду – Зворушений.
Когось все жду – співаючи.
|
2. «Гаї шумлять»
|
б) Коли сам весь тремтиш,
весь смієшся, ридаєш…
|
3. «Не бував ти у наших краях»
|
в) Хвилюють, малюють, квітують
поля – Добридень тобі, Україно моя!
|
4. «Блакить мою душу обвіяла»
|
г) Затихло все, тільки дівчата
Та соловейко не затих.
|
Тропи
|
Приклад
|
1. Епітет
|
а) ніби серце одпочине;
|
2. Порівняння
|
б) думки пряде – над нивами;
|
3. Метафора
|
в) садок вишневий коло хати;
|
4. Персоніфікація
|
г) а туман, неначе ворог.
|
14.05.20 р.
Микола Вінграновський (07.11.1936 - 26.05.2004 рр.).
"Сіроманець" - захоплива й драматична історія про хлопчика й вовка як приклад гармонії людства.
Гуманізм повісті. Доброта та вигадливість Сашка, його здатність творити добро.
Сьогодні на уроці ми познайомимося із видатним письменником - Миколою Вінграновським, а також проаналізуємо дивовижну повість про дружбу вовка та хлопчака "Сіроманець".07.05.20 р.
Багато письменників звертаються у своїй
творчості до теми природи, але кожен описує її по-своєму, тому деякі описи
навівають смуток, а інші — навпаки звертають увагу на найдрібніші деталі, які
створюють прекрасний та неповторний образ. Хтось, описуючи природу, надає їй
незвичайних барв та відтінків, що робить її майже фантастичною, а інший описує
природу точно і лаконічно, такою як вона є. До таких митців належить і наш
сьогоднішній гість — видатний український письменник Григір Тютюнник.Перегляньте відео-презентацію про життя та творчість ГРИГІРА ТЮТЮННИКА
1
|
Кілки
у тинах
|
А
|
Мов
ковдра на сіні
|
2
|
Смілка
на зрізах пнів
|
Б
|
Як
воляче око
|
3
|
Дим
з бовдурів
|
В
|
Немов
гра у жмурки
|
4
|
Лід
на річці
|
Г
|
Як
стрижені допризовник
|
5
|
Бульбашки
води у річці
|
Д
|
Тополиними
стовпами
|
6
|
Кружляння
дерев
|
Є
|
Немов
старий мед
|
30.04.20 р.
Тема: Максим рильський. Основні відомості про поета. Єдність людини і природи, зв'язок між станом людської душі та довкіллям у віршах "Дощ" і "Осінь-маляр із палітрою пишною".- Напам'ять вивчити 1 вірш на вибір. ("Дощ" і "Осінь-маляр із палітрою пишною");
- Прочитайте оповідання Г. Тютюнника "Дивак" (ст. 215-221).
23.04.20 р.
1. Роги лося нагадували осінній кущ, із якого обнесло листя.
2. Лось хотів повернутись на свою батьківщину, у тайгу.
3. До річки він прийшов, щоб збити вовків зі сліду.
4. Лось не передбачив, що лід на річці затонкий для нього.
5. Хлопчаки приїхали до лісу по хмиз.
6. Брати покликали дядька на допомогу.
7. Лось злякався хлопчаків.
8. Жодному з братів не вірилося, що такий великий Лось міг втопитись.
9. Шпичак не почав стріляти в Лося на очах у дітей.
10. Дядько пропонував братам поділити здобич.
11. Мисливець знав, що Лось був мешканцевм заповідника.
12. У фіналі оповідання Шпичак щиро каявся у всьому, що наробив.
Дійовими особами твору є:
- Лось (головний персонаж);
-брати-підберезовики;
-дядько
Шпичак (другорядні персонажі).
ПИСЬМОВЕ ЗАВДАННЯ
Вибрати ті цитати із підручника, які характеризують дійових осіб твору.
ДОМАШНЯ РОБОТА
16.04.20 р.
Євген гуцало
Оповідання "Лось"
Оповіда́ння — невеликий прозовий твір, сюжет якого ґрунтується на певному (рідко кількох) епізоді з життя одного (іноді кількох) персонажу. Невеликі розміри оповідання вимагають нерозгалуженого, як правило, чіткого за побудовою сюжету. Характери показані здебільшого у сформованому вигляді.
Домашнє завдання:
1. Виконати завдання із пункту ОПОВІДАННЯ "ЛОСЬ".
2. Раджу прочитати оповідання "Сім'я дикої качки"
09.04.20 р.
ТЕМА УРОКУ: П. ТИЧИНА "ГАЇ ШУМЛЯТЬ", "БЛАКИТЬ МОЮ ДУШУ ОБВІЯЛА". МАЙСТЕРНІСТЬ ВІДТВОРЕННЯ КРАСИ ПРИРОДИ, ВИРАЖЕННЯ ЖИТТЄРАДІСНОСТІ, ПАТРІОТИЧНИХ ПОЧУТТІВ ЗАСОБАМИ ХУДОЖНЬОГО СЛОВА. МЕЛОДІЙНІСТЬ ВІРШІВ П. ТИЧИНИ
·
Автор у своїх поезіях використовував такі кольори:
зелений, блакитний, жовтий. Що символізують ці кольори? Доберіть дієслова.
Колір
|
Символ
|
Дієслово
|
Зелений
|
||
Блакитний
|
||
Жовтий
|
·
Виписати з тексту приклади слухових та зорових образів
Слухові образи поезії «Гаї шумлять…»
|
Зорові образи поезії «Гаї шумлять…»
|
Засоби
поетичного твору
|
Приклади
|
Повторення в кількох рядках одного і
того голосного чи приголосного звука
|
|
Використання слова, що означає певне
музичне поняття
|
|
Використання слів, які своїм значенням
викликають враження звуків
|
Настрій
ліричного героя «Гаї шумлять…»
|
Настрій
ліричного героя «Блакить мою душу обвіяла…
|
Метафори
|
Епітети
|
ТЕМА УРОКУ: ЖИТТЯ ТА ТВОРЧІСТЬ ПОЕТА ПАВЛА ТИЧИНИ.
ПОЕЗІЯ "НЕ БУВАВ ТИ У НАШИХ КРАЯХ!"
У давньогрецькій міфології є образ геніального співця, винахідника музики й віршування Орфея.
Тема
|
Відображення
краси природи, працьовитості людини на теренах України
|
Ідея
|
Любов до
рідної землі
|
Основна
думка
|
Кожна
людина - дитина свого краю
|
Жанр
|
Пейзажна
лірика
|
Художні засоби
|
|
Метафори
|
"серце
б'ється", "степ розтягнувся"
|
Епітети
|
"блакитні
простори", "весняні очі"
|
Порівняння
|
"могили,
як гори"
|
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
- ЧИТАТИ СТ. 199-201;
- ЗАКОНСПЕКТУВАТИ ОСНОВНІ ВІДОМОСТІ ІЗ ЖИТТЯ П. ТИЧИНИ.
ТЕМА УРОКУ: «Садок вишневий коло хати...» - перлина української та світової ліричної поезії.
ІСТОРІЯ НАПИСАННЯ ВІРША
Після
закінчення Академії мистецтв у 1845 р. Шевченко повертається в Україну з наміром там оселитися. Він
знайшов роботу у Київській археографічній комісії та почав змальовувати
історичні пам`ятки по всій Україні. Побував у Кирилівці, був обурений знущанням
над простими селянами – кріпаками.
1845р. – рік розквіту творчих сил Шевченка: написав п`ять поем та «Заповіт». У Києві познайомився
із Костомаровим, письменником, ученим – істориком. Саме він загітував Шевченка
приєднатися до таємної політичної організації, яка називалась Кирило –
Мефодіївське братство, його девізом було: « І не буде ні царя, ні пана, ні
кріпака». Студент Петров вступив до братства з провокаційною метою, доніс у
поліцію на його учасників, і 5 квітня 1847 р. Шевченка було заарештовано і в
супроводі двох дужих жандармів відправлено до Петербурга. На допитах Шевченко
тримався мужньо, не втрачав гідності, дипломатично відповідав на запитання
слідчих.
Тут, у казематі, у нестерпному
очікуванні вироку Т. Шевченко провів квітень і травень. Вирок виявився
жорстоким: заслання до Орської фортеці без терміну заслання рядовим солдатом,
Заборона писати і малювати.
В одиночній
камері центральної управи політичної поліції гіркі поетові роздуми вилились у
чудову лірику, яка переконує, що не злоба й ненависть, а любов жила в його
серці у скрутні часи випробувань. Любов до знедоленої України та її народу, до
Бога, своїх побратимів і співчуття до всіх нещасних, навіть до тюремних
наглядачів. Тринадцять проникливих, глибоких за змістом творів об'єднано в
ліричний цикл «В казематі».
Саме у тюрмі Шевченко написав
цикл із 13 поезій « У казематі». Однією з них і була поезія « Садок …» -
шедевр світової пейзажної лірики.
Напрочуд
світлий і радісний вірш «Садок вишневий коло хати...» - 8-й твір з цього циклу, написаний у 1847 році. У ньому втілено спогади і мрії автора
про Україну.
Хвилинка релаксу разом із Jerry Heil
Дайте письмові відповіді на запитання
• Який настрій передано у творі?
• Що є темою, ідеєю вірша?
• Яку пору року зображено?
• Що змальовує Т.Шевченко на лоні вишневого
садка?
• Чи означає назва «садок» зменшення?
• Чому цей вірш залічуємо до пейзажної лірики?
• Чи є у творі художні засоби (порівняння,
епітети, персоніфікації)?
• Завдяки чому ми чуємо і бачимо чудову картину
природи, праці й побуту селянської родини?
• Які образи містить поезія? Які з них є зоровими,
а які - слуховими?
• Чому, на вашу думку, дія відбувається «коло
хати»?
• Як поет описує родину? Спираючись на поезію,
доведіть, що автор оспівує лад і взаємоповагу у великій селянській родині.
• Чому селяни не квапляться відпочивати, а
співають, слухають соловейка, милуються красою природи? Про які риси характеру
свідчить таке світосприйняття?
• Як ви вважаєте, чому саме «мати хоче научати»
дочку?
• Які почуття у вас викликає образ матері з
цього вірша Т.Шевченка? Опишіть цей уявний образ.
• Чи буде щасливою, на вашу
думку, доля малих діточок, яких мати поклала спати? Свої міркування
обґрунтуйте.
• Що вам у цьому вірші сподобалося найбільше?
Відповідь проілюструйте цитатами.
• Застосовуючи власні спостереження, доповніть
опис краси весняної природи, який зображує Т.Шевченко в поезії.
Можна
без перебільшення сказати, що Шевченко чудово знав народний побут, звичаї,
обряди. Як творча особистість, він мав дар підносити, здавалося б, звичайні
речі до вершин поетичного осмислення і вселюдського значення.
Навчаючись
у Петербурзькій академії мистецтв, він приїхав в Україну, де не був уже
чотирнадцять років. Що ж побачив поет у милому серцеві краї? Злидні, горе,
страждання, стогін підневільного народу. І водночас - сите життя розбещеного панства, поміщицьку
сваволю. Біль за скривджений народ знайшов відображення в картині «Селянська
родина», яку Шевченко написав 1843 року.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Вірш
«Садок вишневий коло
хати...»
|
Картина
«Селянська родина»
|
Настрій
|
|
Родина
|
|
Тло
|
|
Проблема
|
|












Немає коментарів:
Дописати коментар